Ingyenes szállítás

Általános szerződési feltételek

Üzletifeltételek

Ezek a általános üzleti feltételek ("Feltételek") szabályozzák az Ön, mint vásárló, és minket, mint eladót, a https://www.daponti.hu/ weboldalon keresztül létrejött szerződéses viszonyok jogait és kötelezettségeit.

Minden információt a személyes adatainak kezeléséről az adatvédelmi irányelvekben talál, amelyeket itt talál: https://www.daponti.hu/a-szemelyes-adatok-vedelmenek-feltetelei/

Ahogyan bizonyára tudja, kommunikálunk főként távolról. Ezért a Mi Szerződésünk esetében is a távoli kommunikációs eszközöket használjuk, amelyek lehetővé teszik, hogy megállapodjunk egymással a Mi és Ön jelenléte nélkül.

Ha valamely Feltétel ellentmond annak, amit közösen jóváhagytunk a Mi E-üzletünk vásárlási folyamatában, akkor ez a konkrét megállapodás előnyt élvez ezen Feltételekkel szemben.

  • Néhány meghatározás

Ár az Ön által fizetendő pénzösszeg a Termékért;

Szállítási költség az Ön által fizetendő pénzösszeg a Termék kiszállításáért, beleértve a csomagolás árát is;

Összesen fizetendő összeg a Ár és a Szállítási költség összege;

ÁFA az érvényes jogszabályok szerinti általános forgalmi adó;

E-üzlet az általunk üzemeltetett internetes áruház, amelynek címe: Štiavnická 2018/7, 034 01, Ružomberok, ahol a Termék vásárlása történik;

Számla az ÁFA törvénynek megfelelően kiállított adószámla a Összesen fizetendő összegre;

Mi a Confer, s.r.o. vállalat vagyunk, székhelyünk: Kremnička 3, 974 05 Banská Bystrica, adószám: 36713201, bejegyezve a Banská Bystrica-i járásbíróság által vezetett Cégnyilvántartásban, Sro részleg, bejegyzési szám: 12423/S, e-mail info@daponti.hu, telefonszám +421 48 290 1950 vagy +421 905 380 740, bankszámlaszám: SK32 8330 0000 0021 0280 0825 – vezetve a FIO bank, a.s.-ben, jogszabályok által kereskedőként jelölve;

Megrendelés az Ön visszavonhatatlan ajánlata a Mi termékeink megvásárlására vonatkozó szerződés megkötésére;

Termék minden olyan árucikk, amely megvásárolható az E-shopunkban;

Felhasználói fiók az Ön által megadott adatok alapján létrehozott fiók, amely lehetővé teszi a bevitt adatok tárolását és a megrendelt Termékek és szerződések előzményeinek megőrzését;

Ön az E-shopunkon vásárló személy, jogszabályok által vásárlónak jelölve;

Szerződés a rendesen kitöltött Megrendelés alapján az E-shopon keresztül elküldött megrendelés alapján megkötött vásárlási szerződés, amely abban a pillanatban jön létre, amikor Ön tőlünk a Megrendelés megerősítését kapja.

  • Általános rendelkezések és FIGYELMEZTETÉS

A Termék megvásárlása csak az E-shop webes felületén keresztül lehetséges.

A Termék megvásárlásakor Ön köteles minden információt helyesen és igazán megadni nekünk. Tehát a Termék megrendelésekor általunk megadott információkat helyesnek és igaznak tekintjük.

  • Szerződés megkötése

Információk a megvásárolt Termékről (az E-shopon keresztül a "Kosárba teszem" gombbal jelölheti meg a Terméket, amelyet meg szeretne vásárolni);

Információk az Árról, a Szállítási költségről, az ÁFÁ-ról, a Teljes ár fizetési módjáról és a Termék kiszállításának módjáról; ezeket az információkat a Megrendelés készítése során az E-shop felhasználói felületén adja meg, ahol az Ár, a Szállítási költség, az ÁFA és a Teljes ár információk automatikusan megjelennek az Ön által választott Termék és annak kiszállításának módja alapján;

Az Ön azonosítási adatai, amelyeket a Termék szállításához szükségesek, különösen a név, a lakcím, a telefonszám és az e-mail cím terén;

Vélünk kötött Szerződés csak szlovák nyelven köthető meg.

A Szerződés távolság általi megkötése az E-shopon keresztül történik, a távolság általi kommunikációs eszközök használati költségeit Ön viseli. Ezek a költségek azonban nem térnek el a kommunikációs eszközök használatáért (például az internet-hozzáférésért) fizetendő alapdíjtól, tehát további költségek nem merülnek fel, amelyeket tőlünk a Teljes árban meghatározott összeg felett várhat. A Megrendelés elküldésével Ön beleegyezik a távolság általi kommunikációs eszközök használatába.

A Szerződés megkötéséhez Önnek létre kell hoznia egy Megrendelési javaslatot az E-shopon keresztül. Ebben a javaslatban az alábbi adatokat kell megadnia:

A Megrendelési javaslat elkészítése során adatait a Megrendelés elküldéséig módosíthatja és ellenőrizheti. Az "Fizetési kötelezettségű Megrendelés" gombra kattintva küldi el a Megrendelést. A gomb megnyomása előtt azonban még be kell erősítenie és hozzájárulnia ezekhez a Feltételekhez, ellenkező esetben a Megrendelést nem lehet elküldeni. Az egyetértés és a jóváhagyás megerősítésére egy jelölőnégyzet szolgál. A "Fizetési kötelezettségű Megrendelés" gomb megnyomása után az összes kitöltött információ közvetlenül hozzánk kerül elküldésre.

A Megrendelést a mi részünkről a lehető legrövidebb időn belül, miután megkapjuk, e-mailben küldött üzenettel fogjuk visszaigazolni az Ön által a Megrendelésben megadott e-mail címre. A visszaigazolás része lesz a Megrendelés összefoglalása és ezek a Feltételek. A Megrendelés visszaigazolásával tőlünk létrejön a Szerződés Ön és közöttünk. A Feltételek, amelyek a megrendelés napján hatályosak, elválaszthatatlan részét képezik a Szerződésnek.

Előfordulhat, hogy nem tudjuk visszaigazolni a Megrendelést. Ez különösen akkor fordul elő, ha a Termék nem elérhető, vagy ha több Terméket rendel meg, mint amennyit mi lehetővé teszünk. Azonban mindig előre tájékoztatni fogjuk Önt a Termékek maximális darabszámáról az E-shopon belül, így ne lepődjön meg. Ha bármilyen ok miatt nem tudjuk visszaigazolni a Megrendelést, felvesszük Önnel a kapcsolatot, és küldünk Önnek egy ajánlatot a Megrendelés módosított formában való megkötésére. A Szerződés ilyen esetben akkor jön létre, amikor ajánlatunkat elfogadja.

Abban az esetben, ha az E-shopon vagy a Megrendelés tervezetében egyértelműen hibás Árat jelölnek meg, különösen technikai hiba miatt, nem vagyunk kötelesek a Tovart ezen az Áron szállítani Önnek, még akkor sem, ha megkapták a Megrendelés visszaigazolását, tehát a Szerződés megkötése megtörtént. Ebben az esetben azonnal felvesszük Önnel a kapcsolatot, és küldünk Önnek egy ajánlatot a Megrendelés új Szerződéssé történő módosítására. Az új Szerződés ilyen esetben akkor jön létre, amikor elfogadja ajánlatunkat. Ha ajánlatunkat nem fogadja el a küldésétől számított 3 napon belül, jogosultak vagyunk visszalépni a megkötött Szerződéstől. Egyértelmű Árhibának tekintik például a helyzetet, amikor az Ár nem felel meg más eladóknál szokásos árnak, vagy hiányzik vagy többlet számjegy.

Abban az esetben, ha Szerződés megkötésére kerül sor, Önnek fizetési kötelezettsége keletkezik a Teljes ár megfizetésére.

Ha Önnek van Felhasználói fiókja, lehetősége van a Megrendelés leadására általa. Ilyen esetben is kötelessége ellenőrizni a megadott adatok helyességét, valódiságát és teljességét. A Megrendelés készítésének módja azonban azonos, mint a Felhasználói fiók nélküli vásárló esetében, azonban az előnye, hogy nem szükséges újra kitölteni azonosító adatait.

Néhány esetben lehetőséget biztosítunk árengedmény igénybevételére a Tovar vásárlásához. Az árengedmény megadásához meg kell adnia az erre vonatkozó adatokat a Megrendelés tervezetében előre meghatározott mezőben. Ha ezt megteszi, a Tovart árengedménnyel szállítjuk Önnek.

    • Felhasználói fiók

    Az E-shopban történő regisztráció alapján hozzáférhet a Felhasználói fiókjához.

    A Felhasználói fiók regisztrálásakor kötelessége megadni minden adatot helyesen és valósághűen, és esetleges változások esetén azokat frissíteni.

    A Felhasználói fiókhoz való hozzáférés felhasználói névvel és jelszóval biztosított. A hozzáférési adatokkal kapcsolatos titoktartás Önnek a kötelessége, és nem szabad ezeket az adatokat másnak megadnia. Amennyiben visszaélnek velük, mi nem vállalunk érte felelősséget.

    A Felhasználói fiók személyes, és Ön nem jogosult annak használatára harmadik személyek által.

    A Felhasználói fiókot törölhetjük, különösen abban az esetben, ha azt több mint 10 éve nem használta, vagy megsértette a Szerződésben foglalt kötelezettségeit.

    A Felhasználói fiók nem biztosítható folyamatosan, különösen a hardver- és szoftvereszközök karbantartása miatt.

      • Ár- és fizetési feltételek, tulajdonjog fenntartása

      Banki átutalással. A fizetési információkat a Megrendelés visszaigazolása keretében küldjük Önnek. Banki átutalás esetén a Teljes ár 48 órán belül fizetendő.

      Bankkártyával online. Ebben az esetben a fizetés az ApplePay, a Google Pay, az Shoptet Pay fizetési átjárón keresztül történik, amelyek fizetési feltételei elérhetők a következő címeken:  https://www.apple.com/legal/privacy/data/hu/apple-pay/, https://policies.google.com/terms?hl%3Den-US%2C&hl=hu, https://www.shoptetpay.com/wp-content/uploads/2023/10/shoptet-pay-vop-hu-1.pdf.  Bankkártyás fizetés esetén a Teljes ár azonnal fizetendő.

      Utánvéttel. Ebben az esetben a fizetés a Termék kézbesítésekor történik a Termék átadása ellenében. Utánvétes fizetés esetén a Teljes ár a Termék átvételekor fizetendő.

      Készpénzben személyes átvételkor. Készpénzben lehet fizetni a Termék átvételekor Üzletünkben. Személyes átvételkor történő készpénzes fizetés esetén a Teljes ár a Termék átvételekor fizetendő.

      Az Ár mindig feltüntetve van az E-shopon, a Megrendelés tervezetében és a Szerződésben. Az E-shopon belül megadott Ár és a Megrendelés tervezetében megadott Ár közötti ellentmondás esetén a Megrendelés tervezetében megadott Ár alkalmazandó, amely mindig megegyezik a Szerződésben szereplő Árral. A Megrendelés tervezetében szerepel a Szállítási díj, vagy az ingyenes szállítás feltételei is.

      A raktáron nem lévő termékek esetén 70%-os letétet kérünk.

      A Teljes ár az összes külön jogszabály által meghatározott díjjal együtt van feltüntetve, beleértve az ÁFA-t is.

      A Teljes ár fizetését a Szerződés megkötése után és a Termék átadása előtt fogjuk kérni Öntől. A Teljes ár fizetését a következő módon teheti meg:

      A számlát elektronikus formában állítjuk ki a Teljes ár kifizetése után, és az e-mail címére küldjük, amelyet a Megrendelésben megadott. A számla a Termékhez is fizikailag csatolva lesz, és elérhető lesz a Felhasználói fiókban, ha van ilyen.

      A Tulajdonjog a Termékhez csak azután kerül Önre, miután kifizette a Teljes árat, és átvette a Terméket. Banki átutalás esetén a Teljes ár jóváírással történik a mi számlánkra, más esetekben a fizetés időpontjában történik meg.

        • A termék kézbesítése, a véletlen károk és a véletlen romlás átadása

        Személyes átvétel a Raktárunkban a CONFER s.r.o., Bystrická cesta 2159 (Kinekus Szupermarket), 034 01 Ružomberok, Szlovákia

        Kézbesítés szállítócégek útján.

        A terméket az Ön választása szerint kézbesítjük, és választhat a következő lehetőségek közül:

        A termék csak Szlovákia területén belül szállítható.

        A terméket haladéktalanul, legkésőbb azonban a Szerződés megkötésétől számított 30 napon belül kötelesek vagyunk kézbesíteni Önnek. A Szerződés teljesítése során olyan körülmények merülhetnek fel, amelyek befolyásolhatják a megrendelt Termék kézbesítési határidejét. A megrendelt Termék kézbesítési határidejének változásáról és az új várható kézbesítési időpontról azonnal értesíteni fogjuk Önt e-mailben, és ezzel kapcsolatban Önnek jogában áll nem lépni vissza a Szerződéstől. Az új kézbesítési határidőről szóló közleményünk részét képezi az Önnek címzett megkeresésünk annak érdekében, hogy megerősítse, hogy ragaszkodik-e a megrendelt Termék új időpontban történő kézbesítéséhez. Személyes átvétel esetén mindig telefonon vagy e-mailben értesíteni fogjuk Önt a Termék átvételének lehetőségéről.

        A termék átvételekor kötelessége ellenőrizni a termék csomagolásának sértetlenségét, és esetleges sérülés esetén azonnal értesíteni a szállítót és minket. Ha a csomagolás megrongálódott, és az arra utal, hogy jogosulatlan beavatkozás és behatolás történt a küldeménybe, nem köteles átvenni a terméket a szállítótól.

        A terméket a megállapodott helyen és időpontban köteles átvenni. Ha a terméket nem veszi át az előző mondat szerint, e-mailben értesítjük Önt arról, hogy hol veheti át a terméket, beleértve a felvételi határidőt, vagy a terméket az Ön írásbeli kérelme alapján, legkésőbb 14 napon belül az átvétel időpontjától számítva újra kézbesítjük, és Önnek meg kell térítenie minden azzal kapcsolatos költséget, hogy a terméket újra kézbesítsük. Az Ön kötelessége, hogy átvegye a terméket, ha nem teszi meg, kivéve a 6.4 cikkben foglalt kivételeket, nem vezet minket a termék kézbesítésére. Ugyanakkor az, hogy Ön nem veszi át a terméket, nem jelenti a közöttünk és Ön közötti Szerződés felbontását. Ha a terméket nem veszi át még a kiegészítő határidőn belül sem, jogunk van a Szerződést Önnek a Szerződés súlyos megsértése miatt felbontani. Ha úgy döntünk, hogy ezt a jogot gyakoroljuk, az felmondás napján hatályos. A Szerződéstől való elállás nem érinti a tényleges szállítási költségek vagy egyéb kártérítési igény jogát, ha az felmerül.

        Amennyiben Ön által okozott okok miatt a terméket újra vagy más módon, mint ahogy a Szerződésben megállapodásra került, szállítják, köteles Ön megtéríteni nekünk az ezzel járó költségeket. Az ilyen költségek kifizetésére vonatkozó fizetési információkat a Szerződésben megadott e-mail címére küldjük, és a levél kézbesítésétől számított 14 napon belül fizetendők.

        A termékkel kapcsolatos kárveszély az Önre vonatkozik az átvételkor. Ha a terméket nem veszi át, a 6.4 cikkben foglalt kivételek kivételével a véletlen károk és a véletlen romlás kockázata Önre vonatkozik abban a pillanatban, amikor lehetősége lett volna átvenni, de az Ön által okozott okok miatt nem tette meg. A véletlen károk és a véletlen romlás kockázatának átvétele azt jelenti Ön számára, hogy ettől a pillanattól kezdve viseli minden olyan következményt, amely a termék elvesztésével, megsemmisülésével, megsérülésével vagy bármilyen más módon való rontásával jár.

        • Hibásodásból eredő jogok

        Kötelezettséget vállalunk, hogy a Terméket a kért minőségben, mennyiségben és hibamentesen szállítjuk.

        Felelősek vagyunk azokért a hibákért, amelyek a Termék átvételekor jelentkeznek. A használt Termék esetében nem vállalunk felelősséget az használatból vagy kopásból eredő hibákért. Az alacsonyabb áron értékesített Termékért azokért a hibákért nem vagyunk felelősek, amelyekért az alacsonyabb ár volt megállapítva.

        Az általános garanciális időszak 24 hónap. A garanciális időszak a Termék átvételének időpontjától kezdődik.

        Ha a Terméket kicserélik, akkor a garanciális időszak újra kezdődik a termék újra történő átvételének időpontjától.

        A garanciális időszak alatt érvényesülő hibásodásból eredő jogai elvesznek, ha a garanciális időszak alatt nem érvényesíti őket. Azonban a gyorsan romló Termék esetében a hibásodásból eredő jogait legkésőbb a vásárlást követő napon kell érvényesítenie, különben jogai elvesznek.

          • Bevezető rendelkezés a hibásodásból eredő jogokra

        Garantáljuk, hogy a véletlen károk és véletlen romlás átadásának pillanatában a 6.7. pont szerinti Feltételeknek megfelelően a Termék hibátlan, különösen:

        - olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amelyeket Önnel megegyeztettünk, és amennyiben ezeket kifejezetten nem egyeztettük meg, akkor olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amelyeket a Termék leírásában megadtunk, vagy amelyeket a Termék jellegétől elvárhatóak;

        - alkalmas azokra a célokra, amelyeket megadtunk, vagy amelyek a Termék ilyen típusára jellemzőek;

        - megfelel az előzetesen meghatározott minta minőségének vagy kialakításának, ha a minőség vagy a kialakítás a minta alapján lett meghatározva;

        - megfelelő mennyiségben és tömegben rendelkezésre áll;

        - megfelel a rá vonatkozó különleges jogszabályoknak;

        - nem terhelt harmadik felek jogait.

        • A hibásodásból eredő jogok (reklamációk) érvényesítésének feltételei

        Ha a Termék sérült vagy megrongálódott csomagolásban kerül átadásra Önnek, vagy a csomagolás nyilvánvalóan túl könnyűnek tűnik, kérjük, hogy ilyen Terméket ne vegyen át a szállító cégtől, és erről azonnal értesítsen minket a következő telefonszámon: +421 48 290 1950 vagy e-mailben a info@daponti.hu címen. A nyilvánvaló hibák felfedezése (pl. mechanikai sérülés) esetén köteles azonnal érvényesíteni a reklamációt a 7.4.1. pontban foglalt módon. Később érvényesített reklamációt a termék nyilvánvaló hibái miatt, beleértve a termék hiányosságából eredő hibát, nem fogunk figyelembe venni.

        A hibásodásból eredő jogokat (reklamációk) más hibákra (rejtett hibák) a hibásodásból eredő jogok érvényesítésének feltételei szerint köteles érvényesíteni, és azonnal, de legkésőbb a garanciális időszak lejárta előtt.

        A garancia csak a termék gyártási hibáira és a mechanikai sérülések okozta hibákra vonatkozik. A hibásodásból eredő jogokat különösen nem érvényesítheti a kopásból, mechanikai sérülésekből, a termék nem megfelelő körülmények közötti használatából és így tovább eredő hibákra.

        Nem jogosult a hibásodásból eredő jogok érvényesítésére abban az esetben, ha a hibáról a Termék átvétele előtt tudott, vagy figyelmeztettük Önt rá, vagy ezért a Termék árából megfelelő engedményt kaptunk Öntől.

        • Szavatossági igény érvényesítése (reklamáció)

        Abban az esetben, ha a Termék hibás lesz, különösen ha nem teljesül valamelyik feltétel a 7.2. pont szerint, jogosultak vagyunk ilyen hibát bejelenteni és érvényesíteni a hibásodásból eredő jogokat (azaz a Termék reklamálása) az általunk megadott címre küldött e-mailben vagy levélben, illetve személyesen az általunk megadott címeken, amelyek az azonosító adatainknál szerepelnek. A reklamációhoz használhatja az általunk biztosított minta űrlapot, amelyet a Feltételek 1. melléklete képez.

        Reklamáció érvényesítésekor először is leírással kell szolgálnia a Termék hibájáról és az Ön azonosító adataival, beleértve az e-mail címét is, amelyre szeretne értesítést kapni a reklamáció rendezésének módjáról, valamint meg kell jelölnie, melyik a szavatossági igények közül, amelyeket a 7.5.4. és 7.5.8. pontokban meghatároztunk, érvényesíti.

        A reklamáció érvényesítésekor bemutatandó az általunk megvásárolt Termék (számla), hogy igazolja annak vásárlását tőlünk, különben nem vagyunk kötelesek elismerni reklamációját.

        A reklamációs eljárás megkezdésének napját a hibás Termék és a hozzá tartozó dokumentumok (a 7.4.3. pontnak megfelelően) kézbesítésének napjának tekintjük. Ha a reklamációval kapcsolatos beadványa nem teljes (különösen olvashatatlan, zavaros, érthetetlen, nem tartalmazza a kért dokumentumokat stb.), írásban, különösen e-mailben kérjük Öntől az Ön beadványának kiegészítését. Ebben az esetben a reklamációs eljárás a kiegészített beadványának kézbesítésének napján kezdődik.

        Ha nem pótolja a 7.4.4. pontban foglaltaknak megfelelően benyújtott reklamációját a mi felszólításunkra a 7.4.4. pontnak megfelelően, legkésőbb 10 napon belül a mi felszólításunk kézhezvételétől számított 10 napon belül, beadványát alaptalannak tekintjük.

        • Reklamáció kezelése

        Az Ön döntése alapján, amelyet a 40/1964-es törvény 622. és 623. §-ában foglalt jogok (a továbbiakban: „Polgári Törvénykönyv”) (7.5.4. és 7.5.8. pontokban meghatározott) alapján érvényesít, azonnal meghatározzuk a reklamáció kezelésének módját, bonyolult esetekben legkésőbb 3 munkanapon belül a reklamáció benyújtásától számított 3 munkanapon belül. Indokolt esetekben, különösen ha a Termék állapotának bonyolult technikai értékelése szükséges, legkésőbb 30 napon belül a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül.

        A reklamáció kezelésének módjának meghatározása után azonnal intézkedünk a reklamációval kapcsolatban, indokolt esetekben a reklamáció később is teljesülhet; azonban a reklamáció kezelése nem tarthat tovább 30 napon belül a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül. A reklamációs eljárás lejártát követően jogában áll szerződéstől elállni, vagy jogosult új Termékre cserélni, ha ez lehetséges.

        A reklamáció kezeléséről írásbeli igazolást kell kiadnunk Önnek legkésőbb 30 napon belül a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül, és a reklamáció kezeléséről e-mailben fogjuk tájékoztatni Önt. Ha a reklamáció elismert, kijavított Terméket küldünk Önnek, vagy új Terméket cserélünk ki, vagy visszatérítjük a Termék árát, hacsak másként nem állapodunk meg.

        Ha olyan hibáról van szó, amelyet orvosolhatunk, jogosult arra, hogy a hibát ingyenesen, időben és rendesen orvosoljuk. A Termék hibáját nem késleltetés nélkül fogjuk megszüntetni.

        A hibásodás helyett kérheti a Termék csereét, vagy ha a hiba csak a Termék egy részét érinti, akkor ennek a résznek a cseréjét, feltéve, hogy ez nem jár nekünk aránytalan költségekkel a Termék árát vagy a hiba súlyosságát figyelembe véve.

        A hibás Termék helyett mindig kicserélhetjük a hibás Terméket egy hibátlanra, ha ez nem okoz Önnek súlyos nehézségeket.

        Ha a Termék hibája nem javítható, és megakadályozza, hogy a Terméket hibátlanul használja, jogában áll a Termék cseréjét kérni, vagy jogában áll elállni a Szerződéstől. Ugyanezek a jogok illetnek meg, ha bár a javítható hibákról van szó, de nem tudja a hibát a javítás után újra megfelelően használni a Terméket a hiba újbóli megjelenése vagy a hibák számának növekedése miatt.

        Ha más, javíthatatlan hibáról van szó, jogosult arányos árengedményre a Termék árából.

        A reklamációt a javított Termék átadásával, a Termék cseréjével, a Termék árának visszatérítésével, az árengedmény írásbeli felszólításával (Termék átadása) vagy a reklamáció jogosult indokolt elutasításával intézzük.

        A Termék hibásodásából eredő jogok és a Termék reklamációja a Polgári Törvénykönyv 619. § és a következő rendelkezéseinek, a 250/2007-es törvény 40/1964 Z.ben foglalt rendelkezéseinek alapján érvényesül, a fogyasztóvédelmi törvény és a fogyasztóvédelmi törvény alapján. 102/2014 Z. Z. a távollévők közötti értékesítésről és szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződésről, vagy szerződésről, amelyet a szolgáltató üzleten kívül kötött meg és egyéb törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló törvény alapján. (továbbiakban: „Távollévő értékesítés védelméről szóló törvény”).

        • Ha a Termék reklamációját érvényesíti:

        - a Termék vásárlásától számított első 12 hónapban reklamációját csak szakértői vélemény alapján utasíthatjuk el; függetlenül a szakértői vélemény eredményétől, nem kötelezhetjük Önt a szakértői vélemény költségeinek vagy a szakértői véleményhez kapcsolódó más költségek megtérítésére. A reklamáció elutasítását igazoló szakértői vélemény másolatát legkésőbb 14 napon belül a reklamáció kezelésének napjától számított 14 napon belül megkapja;

        - ha a vásárlástól számított 12 hónap eltelt és ilyen reklamációt elutasítottunk, a reklamáció kezelésének igazolására szolgáló dokumentumban feltüntetjük, kihez küldheti el a Terméket szakértői véleményezésre. Ha a Terméket szakértői véleményezésre meghatározott személyhez küldi, a szakértői vélemény költségeit, valamint az ezzel kapcsolatos minden más célt szolgáló költséget mi viselünk, függetlenül a szakértői vélemény eredményétől. Ha az Ön felelősségét a Termék hibájáért a szakértői vélemény igazolja, újra érvényesítheti a reklamációt; a szakértői vélemény készítése közben a garanciaidő nem telik el. Köteles vagyunk 14 napon belül az Ön újra érvényesített reklamációjára fordított valamennyi költséget és az ehhez kapcsolódó minden célt szolgáló költséget visszatéríteni. A reklamációt újbóli elutasításra nem lehet benyújtani.

        Ha üzletember vagy, kötelessége észlelése után, de legkésőbb a Termék átvételétől számított 3 napon belül bejelenteni és kifogást emelni a hiba ellen.

        Ha fogyasztó vagy, jogod van érvényesíteni a hibás termékkel kapcsolatos felelősségi jogokat a Termék átvételétől számított 24 hónapon belül.

        Ezzel megfelelően tájékoztattuk Önt az Önnek a Polgári Törvénykönyv 622. § és 623. §-a szerinti jogairól. A szerződés megkötésével megerősíti, hogy lehetősége volt elolvasni a Termék reklamációjának feltételeit.

        • Szerződéstől való elállás

        A Tovar eladása esetén, amelynek ára a pénzügyi piac árváltozásaitól függ, amelyre az elállási jog lejárta alatt sor kerülhet;

        Az alkoholos italok értékesítése esetén, amelyek ára a Szerződés megkötésének időpontjában lett meghatározva, és a szállítás csak 30 nap múlva lehetséges, és az áruk ára a piacon bekövetkezett árváltozástól függ, amelyet nem tudunk befolyásolni;

        A személyes igényeknek megfelelően készített vagy egy adott fogyasztó számára készült Tovar értékesítése;

        Az olyan Tovar értékesítése, amely gyorsan romlik vagy tönkremegy, valamint az olyan Tovar, amelyet a szállítás után elválaszthatatlanul összekevertek egy másikkal;

        Az olyan védőcsomagolásban értékesített Tovar értékesítése, amelyet az egészségvédelem vagy a higiénia miatt nem lehet visszaküldeni, és amelynek védőcsomagolása a szállítás után megsérült;

        Hangfelvételek, képfelvételek, hang- és képfelvételek vagy számítógépes szoftverek értékesítése védőcsomagolásban, ha az eredeti csomagolás megsérült;

        A periodikus sajtó értékesítése, kivéve az előfizetési szerződés alapján történő értékesítést, és a védőcsomagolás nélkül szállított könyvek értékesítése;

        Az elektronikus tartalom szolgáltatása, ha azt nem hordozón szállították, és az elállási jog lejárta előtt az Ön kifejezett beleegyezésével szállították, és mi közöltük Önnel, hogy nem jogosult elállni a Szerződéstől.

        A Szerződéstől való elállás, azaz a szerződéses viszony megszüntetése az indokok és módok szerint lehetséges ebben a cikkben, illetve a Távollévők közötti értékesítés védelméről szóló más rendelkezésekben, amelyekben az elállási lehetőség kifejezetten szerepel.

        Ha fogyasztó vagy, azaz Tovart a vállalkozásod körén kívül vásároló személy, jogod van a Távollévők közötti értékesítés védelméről szóló törvény 7. §-a értelmében indokolás nélkül 14 napon belül elállni a Szerződéstől a Tovar kézhezvételétől számított. Ha olyan szerződést kötöttünk, amelynek tárgya többféle Tovar vagy Tovar részének szállítása, a határidő az utolsó Tovar szállításának napján kezdődik, és ha olyan szerződést kötöttünk, amelynek alapján rendszeresen és ismételten Tovart szállítunk Önnek, a határidő az első szállítás napján kezdődik. A Szerződést bármely bizonyítható módon megszüntetheti (például e-mail vagy levél küldésével a mi azonosító adatainkon szereplő címünkre). Az elálláshoz használhatja az általunk biztosított minta nyomtatványt, amely a Feltételek 2. mellékletét képezi.

        Azonban fogyasztóként nem áll módjában Szerződéstől elállni olyan esetekben, amikor a Szerződés tárgya:

        Az Elállási Feltételek 8.2 cikkében meghatározott elállási határidő megtartottnak tekintendő, ha a határidő alatt értesíti minket az elállási szándékáról.

        Az elállást követően az Önnek visszajáró összeget az elállás hatálybalépésétől számított 14 napon belül visszatérítjük a számlára, amelyről eredetileg levonásra került, vagy az elálláskor kiválasztott számlára. Az összeget azonban csak akkor fizetjük vissza, miután visszaküldte nekünk a Tovart, vagy mint fogyasztó, igazolta, hogy visszaküldte azt. Üzletemberek esetén visszakérjük a Tovart. Kérjük, hogy a Tovart tisztán adja vissza nekünk, lehetőleg az eredeti csomagolásban.

        Az Elállási Feltételek 8.2. cikke szerint a lemondástól számított 14 napos határidőn belül köteles vagy a Tovart visszaküldeni nekünk, átadni a Tovart nekünk vagy nekünk kijelölt személynek a Tovar átvételére, és a Tovar visszaküldésének költségeit viselni. Ez nem vonatkozik, ha megállapodunk abban, hogy személyesen vagy az általunk megbízott személyen keresztül vesszük át a Tovart. A határidő betartott, ha a Tovar legalább az utolsó napon került átadásra szállításra. Önnek viszont jogában áll visszatérítést kérni a szállítási díjra, de csak az Ön által fizetett legolcsóbb szállítási módnak megfelelő összegben, amelyet a Tovar szállítására kínáltunk fel.

        A károkért akkor felelős, ha a Tovar bánásmódja következtében megsérült, másként, mint ahogyan azt a természetének és tulajdonságainak megfelelően szükséges lenne. Az okozott kárt követően kiszámlázzuk Önnek, miután a Tovar vissza lett hozva hozzánk, és a kiszámlázott összeg fizetési határideje 14 nap.

        Ne hajlandók elállni a Szerződéstől abban az esetben, ha az Ön által nem átvett Tovar 5 munkanapon belül nem kerül átvételre az Önnek az átvételi kötelezettség keletkezése napjától számítva.  

          • Beadványok és panaszok benyújtása

          Az ügyfél jogosult írásban beadványokat és panaszokat benyújtani, és ezt e-mailen keresztül teheti meg: info@daponti.hu.

          A beadvány vagy panasz értékeléséről Önnek e-mailben tájékoztatást küldünk az Ön e-mailjére.

          Az ellenőrző hatóság a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI), az SOI felügyelősége Banská Bystrica megyére, címe: Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1, tel. száma: 048/412 49 69.

          Az ellenőrzési kérelem benyújtására, ha elégedetlen az Ön beadványának vagy panaszának intézésével, lehetősége van elektronikusan is, az alábbi webhelyen elérhető platformon keresztül: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.

            • Fogyasztói vita alternatív megoldása

            Jogában áll hozzánk fordulni kérésével kapcsolatban, és ezt e-mailben teheti meg: info@daponti.hu, ha elégedetlen volt a reklamáció kezelésével vagy úgy véli, hogy megsértettük jogait. Ha válaszunk elutasító vagy nem reagálunk az Ön kérésére 30 napon belül a küldésétől számítva, jogában áll kérvényezni az alternatív vita megoldásának megkezdését a Fogyasztói viták alternatív megoldására vonatkozó törvény (391/2015 Z.z.) szerint.

            Az alternatív vitarendezési szervezetek az alternatív vitarendezési törvény 3. §-a szerinti hatóságok és jogosult jogi személyek, és listájuk elérhető az Szlovák Kereskedelmi Minisztérium weboldalán. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

            A kérelmet az alternatív vitarendezési törvény 12. §-ában meghatározott módon nyújthatja be.

            Jogában áll az online vitarendezés alternatív módon történő megkezdéséhez az ODR platformon keresztül, amely elérhető az Európai Bizottság weboldalán: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/hu/IP_16_297, illetve https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show.

              • Záró rendelkezések

              Az összes írásbeli levelezést Önnel elektronikusan fogjuk intézni. Az e-mail címünk megtalálható az azonosítási adatoknál. A levelezést az Ön által a szerződésben megadott e-mail címre, a Felhasználói fiókra vagy a kapcsolatfelvételkor használt e-mail címre küldjük.

              A szerződést csak a mi írásbeli megegyezésünkkel lehet módosítani. Jogosultak vagyunk azonban módosítani és kiegészíteni ezeket a feltételeket, de ez a változás nem érinti a már megkötött szerződéseket, csak a változás hatályba lépése után megkötött szerződéseket. Az Ön részére történő árutovábbításról csak akkor tájékoztatjuk Önt, ha szerződésünk alapján rendszeresen és ismételten kellene Önnek árut szállítanunk. A változás hatályba lépését megelőző legalább 14 nappal tájékoztatjuk Önt a változásról. Ha 14 napon belül nem kapunk lemondást a rendszeres és ismételt áruk szállításáról, az új feltételek a szerződésünk részévé válnak, és a változás hatályba lépése után következő áruszállításra vonatkoznak. A felmondási idő, ha felmondást ad be, 2 hónap.

              Kivételes események vagy előre nem látható események (természeti katasztrófa, járvány, üzemzavarok, alvállalkozói kiesések stb.) esetén nem vállalunk felelősséget az ilyen események következményeként vagy kapcsolatában okozott károkért, és ha ez az állapot 10 napon át tart, jogunk van felmondani a szerződést.

              A Fogyasztói jogok védelméről szóló törvény 3. § (1) bekezdés n) pontja értelmében nem vonatkoznak ránk semmilyen magatartási kódexek.

              Ezek a feltételek 2023.09.19-től lépnek hatályba.

               

              Melléklet 1 - Reklamációs űrlap

               

              Melléklet 2 - A szerződéstől való elállás űrlapja